Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

E-Commerce: «Τονωτική ένεση» σε Ελλάδα και Ευρώπη

Με τον τζίρο του B2C ηλεκτρονικού εμπορίου να αγγίζει φέτος στη χώρα μας τα 3,5 δισ. ευρώ, το e-commerce αποτελεί αδιαμφισβήτητα μία τονωτική ένεση για το λιανεμπόριο και την ελληνική οικονομία, ενώ οι νέες δράσεις ενίσχυσής του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έρχονται να «ξεδιπλώσουν» περαιτέρω την τεράστια δυναμική του.

Πρόσφατα ο GRECA, ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ανακοίνωσε τις νέες του δράσεις δικτύωσης και στήριξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα ότι για το 2013 ο τζίρος από ηλεκτρονικές αγορές καταναλωτών στην Ελλάδα αναμένεται να αγγίξει τα 3,5 δισ. ευρώ. Ο Πρόεδρος ΔΣ του GRECA Νίκος Γουλής δήλωσε στη σχετική συνέντευξη τύπου ότι ο Σύνδεσμος προγραμματίζει το επόμενο διάστημα δράσεις, όπως η εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου, Networking Days και προωθητικές και ενημερωτικές ενέργειες κυρίως προς τους καταναλωτές. Επιπλέον ο Κώδικας Δεοντολογίας βρίσκεται πλέον σε ανοιχτή διαβούλευση μεταξύ την μελών του GRECA.

Δεύτεροι σε ανάπτυξη στην ΕυρώπηΌπως εξηγεί ο Φώτης Αντωνόπουλος, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του GRECA, «είναι γεγονός, ότι παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία των ημερών μας, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, δείχνει να τα καταφέρνει εντυπωσιακά καλά. Έχοντας το δεύτερο μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη, ευελπιστούμε ότι ο συνολικός τζίρος από το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αγγίξει τα 3,5 δισ. ευρώ. Προσπάθειά μας, ως Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, είναι να συνδράμουμε αυτή την ανάπτυξη, οργανώνοντας και θεσμοθετώντας ένα ισχυρό κώδικα δεοντολογίας μεταξύ των μελών μας, βοηθώντας στην ενημέρωση και στην εκπαίδευση του κλάδου, και ενισχύοντας την ψηφιακή επιχειρηματικότητα.

Ταυτόχρονα, καταστατικός σκοπός μας είναι η προώθηση στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, των πλεονεκτημάτων που προσφέρει το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, όπως η ευκολία στις αγορές και η μεγάλη δυνατότητα επιλογών. Με δυο λέξεις, μας αρέσει να λέμε... “καλύτερα online”». Στην προσπάθεια αυτή, ο GRECA οργανώνει την Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου, διάφορα networking events μεταξύ των μελών του και υποστηρίζει εκδηλώσεις που σχετίζονται με το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, όπως το 5th Distance Selling & e-Commerce Conference για 2η χρονιά και το 9ο Internet and eBusiness Innovation Forum, ή με την ανάδειξη των βέλτιστων πρακτικών στο Ηλεκτρονικό επιχειρείν, μέσω των e-Volution Awards.

Εκτός από το B2C ηλεκτρονικό εμπόριο, εξαιρετική σημασία για την εθνική οικονομία και την επιχειρηματικότητα έχει και το B2B ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων, η ηλεκτρονική τιμολόγηση και οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες, οι οποίες παρουσιάζουν πολύ μεγάλη αύξηση το τελευταίο χρόνο, όπως αναφέρει ο Αντιπρόεδρος του ΔΣ του GRECA, Καθ. Γιώργος Δουκίδης, Διευθυντής του ELTRUN, του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που διενεργεί τις ετήσιες έρευνες του κλάδου. Στη σχετική συνέντευξη τύπου που διοργάνωσε ο GRECA παρευρέθηκε και ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Στέφανος Κόμνηνος, ο οποίος ανακοίνωσε εθνικό σχεδιασμό για το ηλεκτρονικό εμπόριο σε μία προσπάθεια να εκπαιδευτεί και να εξοικειωθεί ο καταναλωτής, φέρνοντάς τον πιο κοντά στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, όπως π.χ. ηλεκτρονική διακυβέρνηση.

Νέα «πλατφόρμα» διεθνούς επέκτασης για τα online shops Σε εταιρικό επίπεδο, μία πρόσφατη ενδιαφέρουσα εξέλιξη για τη διεθνή ανάπτυξη του ελληνικού e-commerce αφορά στη στρατηγική συνεργασία του ShoppingNetwork, του εξειδικευμένου unit του Thinkdigital Group για το ηλεκτρονικό επιχειρείν, με την ChannelAdvisor, τον διεθνή προμηθευτή λύσεων cloud για το e-commerce, με στόχο την αύξηση των πωλήσεων των ελληνικών εταιρειών στο εξωτερικό.

Εισηγμένη στο Nasdaq, η ChannelAdvisor εξυπηρετεί χιλιάδες πελάτες ανά την υφήλιο και μέσω της πλατφόρμας της πραγματοποιούνται ετησίως συναλλαγές συνολικής αξίας που υπερβαίνει τα 3 δισ. δολάρια. To ShoppingNetwork, συνδυάζοντας την τεχνογνωσία του με την ισχύ της ChannelAdvisor, δίνει την ευκαιρία στους συνεργάτες του να προωθήσουν αποτελεσματικά τα προϊόντα τους μέσω δημοφιλών τοπικών και διεθνών ψηφιακών καναλιών διανομής, όπως τα Amazon, eBay, Rakuten και Google.

Πανευρωπαϊκές δράσεις τόνωσης Η δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου οδηγεί τα αρμόδια κλαδικά όργανα και στην υλοποίηση συντονισμένων δράσεων και πανευρωπαϊκά. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο 5ο Ετήσιο Ευρωπαϊκό Συνέδριο E-Commerce που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες από την EMOTA (European Multi-channel and Online Trade Association) και την EDiMA (European Digital Media Association and the European Commission), ο τζίρος του e-commerce ανέρχεται πανευρωπαϊκά στα 350 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 17% σε σχέση με το 2012.


Πηγή: Marketing Week

Δείτε εδώ όλα μας τα νέα   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου