Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Η Βικιπαίδεια της ποπ κουλτούρας


Τέσσερις Καναδοί έκαναν την εξής απλή σκέψη: αφού η Βικιπαίδεια είναι το κοινόβιο της παγκόσμιας γνώσης, να φτιάξουν κι αυτοί μία διαδικτυακή κοινότητα παγκόσμιας ποπ κουλτούρας. Όλες οι ταινίες, οι μουσικές, τα βιβλία, τα βιντεοπαιχνίδια, οι τηλεοπτικές σειρές, τα γκάτζετ, όλα όσα πρόκειται να βγουν σε μαζική κατανάλωση είναι παρκαρισμένα σε μία πλατφόρμα, στο Hypejar, όπου οι χρήστες όχι μόνο βρίσκουν τα πάντα γύρω από την τάδε ταινία που θα κυκλοφορήσει ή το επόμενο πολυαναμενόμενο smartphone, αλλά, κυρίως, "ψηφίζουν" για το αν και πόσο το προϊόν αξίζει να το περιμένουμε πώς και πώς! Στην ουσία, παίρνουν το παγκόσμιο μάρκετινγκ στα χέρια τους.


What is Hypejar? from Hypejar on Vimeo.
Η ιδέα προέκυψε στους τέσσερις φίλους γιατί βαρέθηκαν να γκουγκλάρουν  και να αναζητούν, από μπλογκ σε σάιτ και τούμπαλιν, πληροφορίες για τις μελλοντικές κυκλοφορίες φιλμ και γκάτζετ. Διασκορπισμένες παντού, πολλές φορές ήταν και ανακριβείς και συγκεγχυμένες. Επιπλέον, έκριναν ότι η αξία του κάθε προϊόντος μαζικής κουλτούρας έπρεπε να ανιχνεύεται και να κρίνεται προκαταβολικά από τον ίδιο τον καταναλωτή. Στο κάτω κάτω της γραφής σε αυτόν απευθύνεται, αυτός γουστάρει κι αυτός πληρώνει.

Έφτιαξαν, λοιπόν, το Ηypejar, έναν οργανωμένο και εύχρηστο παράδεισο ποπ κουλτούρας. Ο χρήστης μπαίνει και ενημερώνεται για ό,τι κυκλοφόρησε σήμερα στον πλανήτη και διαπιστώνει πόσο είναι όντως λαϊκό από τις ψήφους των άλλων χρηστών, βλέπει τι χτυπάει κόκκινο σε δημοτικότητα και εξιτάρισμα, ή τι ανέβηκε μόλις στο σάιτ και περιμένει να κριθεί. Αν θέλει, μπορεί ακόμα να φτιάξει τον προσωπικό του λογαριασμό όπου θα μαθαίνει τα τελευταία νέα για όσα είδη τον ενδιαφέρουν και ετοιμάζονται να βγουν στην αγορά.

Δεν υπάρχει κάποια διαφημιστική εταιρεία ή μια καπάτσα ομάδα μάρκετερς πίσω από τα προϊόντα που ανεβαίνουν στο σάιτ. Οι ίδιοι οι ιδρυτές και χρήστες από όλον τον κόσμο ανεβάζουν τις πληροφορίες και τα βίντεο για τις ταινίες, τα CD, τα βιβλία, τις σειρές, τα γκάτζετ που πρόκειται να κυκλοφορήσουν, επειδή έτσι τους αρέσει και επειδή θέλουν κουβέντα να γίνεται. Από τη στιγμή που το προϊόν βγει στην αρένα του Hypejar, αρχίζουν τα χτυπήματα. Αν υπάρχει προσμονή και αξίζει να γίνει κομμάτι της ποπ κουλτούρας ο χρήστης κλικάρει στο τόξο που δείχνει προς τα πάνω, αν όχι, κλικάρει στο τόξο που δείχνει προς τα κάτω. Ανάλογα με τα χτυπήματα, το πορτοκαλί γίνεται κόκκινο (θετικό) ή μπλε (αρνητικό).

Προς το παρόν, το site λειτουργεί με τις καλύτερες προθέσεις και οι ιδρυτές του έχουν στενή επικοινωνία με τους χρήστες, άρα το πολυπόθητο λαϊκό έρεισμα χαίρει άκρας υγείας. Κι εσύ μπαίνεις, ενημερώνεσαι φουλ, ψηφίζεις, εκτονώνεις το πάθος σου και περνάς καλά.

Αλλά οι Καναδοί έχουν να πληρώσουν κι αυτοί φως, νερό, τηλέφωνο, χαράτσια δεν έχουν. Αυτόνομοι οικονομικά, ακόμα χτίζουν το όνομα του brand και περιμένουν να το δουν να γίνεται κι αυτό κομμάτι της ποπ κουλτούρας, αν όχι το επόμενο Facebook ή Twitter, ενώ θεωρούν πως ‘είναι νωρίς να μιλήσουν για οικονομική εκμετάλλευση και κέρδη. Καλώς. Η τεράστια βιομηχανία, όμως, του Χόλιγουντ που ακόμα σήμερα μετράει την ένταση της αναμονής των οπτικοακουστικών προϊόντων της με τους απαρχαιωμένους τρόπους των τηλεφωνικών γκάλοπ σε ένα σχετικά μικρό δείγμα πληθυσμού προκειμένου να μεθοδεύσει την προώθησή τους, θα αφήσει ανεπηρέαστη τη μάζα να κάνει περίπατο στο Hypejar, να αναρτά ό,τι γουστάρει και να ανεβοκατεβάζει τους δείκτες προσμονής επενδύσεων δισεκατομμυρίων δολαρίων με μόνο κριτήριο το καθαρόαιμο πάθος; Μα στην προσμονή παίζεται όλο το παιχνίδι της διαφήμισης και του κέρδους. Στη λίστα αναμονής των ονείρων ποντάρουν τα big money.

Πηγή:  http://www.iopenmedia.gr
Δείτε εδώ όλα μας τα νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου